השתלת שיניים

מרפאתנו מתמחה בכירורגיה דנטאלית והשתלות שיניים, ומכתיבה חדשנות ומקצוענות בתחום זה, הן בארץ והן בעולם. זקוקים להשתלת שיניים? הגעתם למקום הנכון
מהו שתל דנטאלי?
שתל דנטאלי הוא מעין בורג חלול בחלקו העשוי מטיטניום, מתכת עמידה וחזקה. השתל הדנטאלי מוחדר לעצם הלסת ומשמש כתחליף לשורש של שן חסרה. למעשה, השתל משמש כשורש שן מלאכותי שעליו ניתן להבריג מבנה. המבנה מאפשר הרכבה של כתר עליו, כתחליף לכותרת השן. ככלל, טיפול באמצעות שתלים דנטאליים מיועד להשלמת שיניים חסרות, אם כי קיימים מצבים ייחודיים בהם עושים שימוש בשתלים, כגון כאמצעי עזר במהלך טיפול אורתודונטי (יישור שיניים). שימוש בשתלים דנטאליים לצורך שחזור של שיניים חסרות גם מונע אובדן של עצם הלסת ובכך מסייע לשמור על קווי המתאר של הפנים, התפקוד והאסתטיקה. בקרב מעשנים, צרכני אלכוהול ואנשים הסובלים ממצבים רפואיים נלווים כגון סוכרת, דיכוי חיסוני ועוד, קיים סיכון מוגבר לכך שהשתל לא ייקלט כראוי. במקרים הללו, הרופא המטפל יערוך בירור מדוקדק אשר עשוי לסייע בהחלטה על ביצוע ההשתלה.
בחלק מהמקרים, לאחר ביצוע ההשתלה המטופל ממתין מספר חודשים לריפוי תקין ומלא של אזור ההשתלה. לאחר מכן מתבצעת חשיפת השתל ומתחיל החלק השיקומי עד להתקנת השן הקבועה או השיניים הקבועות. במקרה שהשתל נמצא יציב מייד עם החדרתו ללסת ושאר התנאים מאפשרים זאת, ניתן להשלים את תהליך התקנת המבנה והכתרים הזמניים ללא המתנה; כלומר לבצע העמסה מיידית.
השתלת שתל בודד
שתל בודד מאפשר השלמה של שן חסרה מכל סיבה שהיא. השתל עומד בפני עצמו ללא צורך בטיפול או נגיעה בשיניים הסמוכות. את השתל מחדירים ללסת במקום שבו אמור היה להימצא שורש השן. לאחר מכן, כשהדבר מתאפשר (לעתים באופן מיידי), מחברים אליו מבנה וכתר המחקים את השן החסרה; בגודלה, צורתה וצבעה.
השתלת לסת שלמה
כאשר לא ניתן לשקם יותר את השיניים, אנו פונים להשתלת לסת שלמה. במצב זה, קיימות מספר אפשרויות שניתן לבחור ביניהן. עם זאת, כאשר חסרות מספר שיניים צמודות ניתן להשתיל את מספר השיניים החסר כשהכותרות של כולם מחוברות כגשר וכיחידה אחת. כלומר, במקום כל שורש שן חסרה מכניסים שתל התומך בכותרת השן אך הכותרות כולן – מחוברות. בצורה זו ניתן להשתיל קשת שיניים מלאה הבנויה ממספר כתרים. אם יש בכך צורך, מבצעים עם החדרת השתלים הדנטאליים גם השתלת עצם. זאת, על מנת לחזק עד כמה שניתן את בסיס העצם התומך בשתלים.
שתלים בזווית, All on 4, All on 6
באופן טבעי, בחלק הקדמי של הלסתות נמצאת כמות ואיכות עצם גבוהה יחסית. בשל כך, ניתן להחדיר 4 עד 6 שתלים באזורים הללו ולעגן אותם בצורה חזקה ויציבה לעצם הלסת, חלקם מוטים בזווית. על השתלים החזקים הללו ניתן לבנות גשר הבנוי, ברוב המקרים, מ-12 כתרים מחוברים.

לבדיקה וייעוץ חינם חייגו :