שיני בינה

שיני בינה נקראות גם השן הטוחנת השלישית, שיניים אלו בוקעת בדרך כלל בין הגילאים 17 עד 25 . אצל רבים שיני הבינה גדלות באופן תקין או שאינן גדלות כלל. הבעיה נוצרת כאשר לא נותר לשיני הבינה מקום לצמוח, במצב זה שן הבינה בוקעת בצורה שאינה מיטבית ולעיתים אף מוגדרת כשן בינה כלואה , מצב זה יכול לגרום לכיסי חניכיים ועששת לשיניים הסמוכות עקב חוסר ניקיון באזור זה.
שן בינה חצי כלואה
שיני בינה יכולות לבקוע חלקית, זהו מצב שבו השן מתפתחת, אך לא מצליחה לבקוע לחלוטין את מעטה החניכיים. במצב כזה עלולה להתפתח עששת בשן הבינה, אך היות והיא נסתרת מהעין אנו לא נרגיש בהתפתחות העששת ולנזק שעלול להיגרם לעצם הלסת שסביבה. גם דלקות חניכיים סביב מקום הבקיעה הם כמעט תופעה בלתי נפרדת משן בינה חצי כלואה וזה גורם להצקה מתמשכת ולעיתים לכאבי שיניים חזקים. אחד הפתרונות הרצויים במצב זה הוא עקירת שיני הבינה החצי כלואות
מעקב תקופתי ללא טיפול
השיניים לא מציקות או בעיתיות ואין צורך להרחיקן מהלסת. טיפול תקופתי מאפשר לעקוב אחר שינויים אם קיימים ולהקדים תרופה למקרה של שינוי במצבן.
עקירת שיני בינה
במקרה של כאבים או לחיצה על שיניים קרובות (דחיקת שיניים) או ספיגת שיניים רופא השיניים בשיתוף עם המטופל ימליץ על עקירת שיני הבינה.

לבדיקה וייעוץ חינם חייגו :