הוראות לאחר השתלת שיניים

מיד לאחר הפרוצדורה:

1 .לאחר הטיפול נשוך ספוגית גזה למשך 20 דקות עד עצירת הדימום. (יש לבלוע את הדם והרוק). אם הפה עדין רדום הזהר/י מלנשוך את הלחי, השפתיים, הלשון. אל דאגה, ההרדמה תחלוף בתוך מספר שעות.

2 .המנע/י מאכילה ושתייה כ 3-2 שעות לאחר הטיפול. במידה ונזקקים לנטילת כדור או תרופה ניתן ליטול את התרופה עם כמות קטנה של מים. הואיל וקריש הדם שנוצר באתר ההשתלה אינו יציב, אכילה או שתייה מיד לאחר >השתלת השיניים עלולים לפגוע בקריש הדם.

3 .לאחר ניתוח כירורגי קרר/י את הפנים באיזור הטיפול בעזרת קרח.

 

באותו היום:

1 .המנע/י מאכילת מזון מוצק וחם.

2 .המנע/י משתית אלכהל או עישון. עישון ושתיית אלכוהול מפריעים לריפוי הפצע באתר ההשתלה ובנוסף, פעולת היניקה בזמן שאיפת הסיגריה עלולה לעודד דימום מאתר ההשתלה.

3 .חל איסור לירוק במשך 24 השעות הקרובות. יריקה מעודדת דימום מאתר ההשתלה. יש לבלוע את עודפי הרוק או לנגב בעדינות מזווית הפה.

4 .אל תבצע/י שטיפות פה, אל תצחצח/י את אזור העקירה.

5 .אכילת מזון קר ורך ושתית נוזלים פושרים.

6 .המנע/י מפעילות גופנית. תופעות לוואי צפויות:

דימום: במהלך יום הטיפול צפוי דימום קל. נפיחות: לאחר טיפול כירורגי נרחב תיתכן נפיחות בפנים למספר ימים. יתכן שינוי צבע (כתם כחול) באזור הניתוח כתוצאה של דימום, אין לו חשיבות, הוא נעלם תוך שבוע ללא כל טיפול.

 

24 שעות לאחר הפרוצדורה:

יש להתחיל במריחת ג'ל לחיטוי : CORSODYL Dental Gel /ELUGEL 0.20%$1%Chlorhexidine Digluconate יש למרוח כמות קטנה של הג'ל על איזור הניתוח, פעמיים עד שלוש פעמים ביום עד להסרת התפרים אין לשטוף במים לאחר הנחת הג'ל! צחצוח שיניים כרגיל. בדומה לכל פצע ניתוחי אתר ההשתלה יכול להזדהם בקלות, הקפדה על הגיינת פה טובה תקטין את הסיכוי להתפתחות זיהום באתר ההשתלה.

במידה וניתן מרשם רפואי לטיפול אנטיביוטי או תרופה אחרת חובה להקפיד וליטול את התרופות בהתאם להנחיות שעל המרשם. הסרת תפרים כעבור 14-10 ימים.

 

לבדיקה וייעוץ חינם חייגו :