איטום שיניים/חריצים

איטום חריצים הוא טיפול המיועד בעיקר לילדים ולמתבגרים.

צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטאלי הם פתרונו טובים לתחזוקת היגיינת הפה ובריאות השיניים, אך לעיתים לא מספקים – ישנם מקומות שסיבי מברשת השיניים אינם יכולים להגיע או שהם עבים מדי כדי לחדור פנימה ולנקות.

גם התהליך הטבעי של 'זרימת רוק' בפה לא מספק בכדי לנקות את רובד החיידקים שנוצר וחודר לאותם חריצים. הטיפול המונע הטוב ביותר שהתפתח מאוד בארה"ב וזכה להצלחה גדולה הוא איטום השיניים הטוחנות לילדים.

את תהליך איטום השיניים מבצעים בעיקר בשיניים הטוחנות בסמוך לבקיעת השיניים במקרים בהם השיניים בוקעות עם חרירים וחריצים עמוקים שאינם מאפשרים ניקוי טוב של משטחי השן. ככל שחריצי השן רדודים ו/או רחבים יותר כך יורד הצורך באיטום חריצים.
הצטברות של שיירי מזון בחריצים עמוקים אלו יכולה לעודד עששת.

תהליך האיטום
לאחר שהרופא מנקה היטב את משטחי השן הוא מזליף חומר נוזלי, בעל זרימה טובה וצמיגות נמוכה המאפשרים לו לחדור בקלות לכל החריצים ולכסות באופן הרמטי את משטח הלעיסה. מקשים את החומר ע"י תאורה ותהליך ההתקשות עוזר להדבקה לשן הטבעית. האיטום נשמר למשך מספר שנים אך מדי פעם טוב שרופא יבדוק ויאטום מחדש אם קיים הצורך. במקרה של איטום למבוגרים, עולה הצורך כאשר הרגלי האכילה או חלק מהפעילויות הטבעיות שבפה לקויות כמו העדר כמות רוק מספקת (יובש בפה), היסטוריה של עששת.

לבדיקה וייעוץ חינם חייגו :