מבנים

מבנה, חלק בנוי ומעוצב שבא להשלים חוסר גדול בכותרת השן ההרוסה. המבנה יושב על יסוד השן לאחר טיפול שורש שאליו הוא מחובר ומקובע.
מבנה מידי
זהו המבנה שרובנו ניתקל בו אצל רופא השיניים. לאחר סיום טיפול השורש ,כאשר הרס הכותרת אינו נרחב מדי ניתן לבצע מבנה זה ע"י פין וחומר שחזור . היתרון בשיטה זו הוא טיפול במפגש אחד במרפאה.
מבנה יצוק
יציקת המבנה מבוצעת במעבדה ,כאשר השחזור של הכותרת נרחב מאוד. הרופא נוטל מידה שאותה הוא מעביר למעבדת שיניים. כאשר המבנה מוכן, מזומן המטופל לביקור במרפאה לצורך הדבקת המבנה. מבנה מסוג זה עשוי ממתכת, זרקוניה או זהב. שיקול נוסף של הרופא הוא מיקום השן בפה, תפקידה ועצמת הלחץ המופעל עליה בעת לעיסה. אם ישנה חשיבות ועדיפות לחוזק הרי שמבנה יצוק הוא הפיתרון הנכון עבור אותו מטופל. היתרון בשיטה זו הוא חוזק המבנה שעשוי יחידה אחת.
לסיכום
היות והמבנים יעמדו בחזית לחצי הלעיסה הרי שחומר קשיח מאוד וחסר אלסטיות עלול לסדוק את שורש השן מעוצמת הכוחות המופעלים עליו, לכן הרופא מתאים את המתכת הנכונה עם האלסטיות המתאימה למקום המתאים של השן בפה. למתכת הטיטניום ישנה אלסטיות דומה לשן הטבעית ולכן נשתמש בה לשיניים האחוריות שנועדו בעיקר ללעיסה. בשיניים הקדמיות נכנס גם גורם האסתטיקה ואחד החומרים עם אלסטיות מתאימה ועם אפשרות עיצוב וצביעה (לגוון השן הטבעית) הוא קוורץ. בחירת החומר הנכון למקום המתאים בפה יביא את השימוש במבנה לניצול ארוך זמן ומקסימאלי.

לבדיקה וייעוץ חינם חייגו :