שמירה על פה בריא ויפה

צחצוח, שימוש בחוט דנטלי, ושטיפות פה הם הבסיס עבור שמירה על פה בריא ויפה, אבל הם רק ההתחלה. לא מספיק רק לצחצח שיניים עם משחה- חשובה גם טכניקת הצחצוח, הפחתה משמעותית בצריכת משקאות מוגזים וממותקים, וכן, גם להפסיק לעשן.
  1. תבקר את רופא השיניים שלך. לכ45% מהאוכלוסיה יש נטיה להגיע לרופא השיניים רק כשהמצב כבר קשה, ושרמת הכאב והסבל גבוהה. אנשים נוטים "לנטוש" את רופא השיניים בגלל סיבות רבות ביניהן: חרדה דנטלית, בעיות כלכליות ועוד.מרפאתנו מטפלת בטכניקות חדשניות המפחיתות כאב ונפיחות. יש להגיע לפחות פעם בשנה לביקורת בכדי לטפל בשלב מוקדם בבעיות כגון ריקבון, מחלות חניכייים, או טראומה, בנוסף עלות הטיפול תהיה זולה יותר.
  2. הפחיתו בשתיה מוגזת. חומצה זרחתית וחומצה ציטרית – מכרסמות את פני השטח של השיניים. שתית סודה מדי פעם לא תזיק, אך שתית פחית או יותר ביום מרככת את האמייל בשן. החליפו למים במקום, הוסיפו טעם בשילוב פרי הדר פרוס או פירות יער מרוסקים או עלי נענע.
  3. הפחיתו בממתקים ומשקאות קלים. הסוכר הוא הסיבה העיקרית להווצרות עששת. יש להמעיט ככל הניתן באכילת מזונות שמכילים סוכר ושנדבקים לשיניים.  מומלץ לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי לאחר כל אכילת מתוקים.
  4. הפסיקו לעשן. הניקוטין והזפת בסיגריות לא רק מכתימים את השיניים בגוון צהוב, הם פוגעים בחניכיים. עישון יוצר סביבה בשלה לחיידקים. הפוגעים ברקמה, מפרקים את העצם התומכת בשיניים, ובסופו של דבר, מעלים את הסיכון של אובדן שן. ואף חמור מכך, כימיקלים של הטבק יכולים לגרום לסרטן הפה.
  5. השתמשו במברשת שיניים מתאימה. יש להשתמש במברשת עם זיפים רכים. יש להחליף את מברשת השיניים כל חודשיים עד שלושה חודשים.
  6. תרגלו טכניקת צחצוח נכונה. למרות שאתם כנראה יודעים שאתם צריכים לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, אם אתם כמו רוב האנשים, אתם לא מקדישים מחשבה רבה איך לעשות את זה. החזקו את מברשת השיניים בזווית של 45 מעלות, השתמשו בתנועות עדינות, קצרות ועגולות. מברישים כל שן 10 עד 15 פעמים, אך לא יותר. צחצוח אגרסיבי מדי עלול לגרום נזק השיניים ולשחוק את קו החניכיים .
  7. שימוש בחוט דנטלי. זה פשוט: שימוש בחוט דנטלי מטפח שיניים וחניכיים בריאות יותר. אבל כמו צחצוח, יש דרך נכונה לשימוש. פגמים בחוט הדנטלי שלך עלולים לגרום לחיכוך ולהזיק לקו החניכיים.

לבדיקה וייעוץ חינם חייגו :